Yhteistyökumppanit

  • Eezy - Urheilugaala
  • Ilta-Sanomat - Urheilugaala
  • SRV - Urheilugaala
  • Valio - Urheilugaala
  • Remeo - Urheilugaala
  • Opel - Urheilugaala
  • Neste - Urheilugaala
  • Finnair - Urheilugaala
  • Aava - Urheilugaala
  • Jalostaja - Urheilugaala
  • Helsinki - Urheilugaala
  • Bright - Urheilugaala
  • ClearChannel - Urheilugaala
  • Niemi - Urheilugaala
  • Stopteltat - Urheilugaala
  • Coloro - Urheilugaala
  • Sponsor Insight - Urheilugaala
  • Alko - Urheilugaala
  • Floramore - Urheilugaala
  • Sportspot - Urheilugaala
  • Oura - Urheilugaala
  • Hartwall Arena - Urheilugaala
  • Urheiluopistosäätiö - Urheilugaala
  • Kauppaneuvos Kalle Kaihari Tukisäätiö - Urheilugaala
  • Urheilumuseo - Urheilugaala
  • Urheilutoimittajain Liitto - Urheilugaala
  • Yle - Urheilugaala
  • Veikkaus - Urheilugaala
  • Starsquad - Urheilugaala
  • Olympiakomitea - Urheilugaala
  • Paralympiakomitea - Urheilugaala

Naisurheilu ja sen arvostuksen eteen tehty työ

Vuosi 2019 nosti naisten urheilun ennen näkemättömään mediahuomion kohteeksi.

Jalkapallon maailmanmestaruuskilpailut tekivät suuren läpimurron täyttäen stadioneja Ranskassa ja nousten ilmiöksi myös Suomessa. Ylen välitti kisojen kaikki 52 ottelua ja finaalia seurasi parhaimmillaan 1,1 miljoonaa katsojaa.

Naisleijonat saivat aikaan oman buuminsa MM-kotikisojen menestyksellään. Katsomoihin löysi tiensä ennätysmäärä faneja ja historiallista MM-finaalia seurasi parhaimmillaan miljoonayleisö.

Urotekoihin ylsi myös naisten lentopallomaajoukkue, joka pelasi lentopallon EM-lopputurnauksessa ensimmäistä kertaa 30 vuoteen. Vaikka tavoiteltua jatkopaikkaa ei tullutkaan, sai moni nuori lentopalloilija uuden ihailun kohteen.

 

Suomalainen urheilu otti pelaajasopimusten ja apurahojen myötä ison askeleen kohti tasa-arvoisuutta.